Maandag, 12 september 2016 20:44

Quinoa roerbak

Geschreven door
Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Quinoa is veel voedzamer dan witte rijst. Het bevat veel vezels, vitamine B, ijzer, kalium en langzame koolhydraten wat goed is voor je bloedsuikerspiegel. Quinoa is een van de weinige voedingsmiddelen met alle essentiële aminozuren. Essentieel betekent dat het lichaam het zelf niet kan maken en dat het daarom via voeding aangeleverd zal moeten worden. Deze aminozuren worden gebruikt om enzymen aan te maken. Een enzym is nodig voor uiteenlopende lichaamsprocessen. Een enzym kan alleen gemaakt worden als alle essentiële aminozuren op dat moment aanwezig zijn.

Wat heb je nodig

  • kopje quinoa (of left-over)
  • snuf zwarte peper
  • 1 tl kurkuma
  • kokosolie of olijfolie
  • 1 knoflookteen
  • 1 el zongedroogde tomaatreepjes
  • 1 kleine ui (naar keuze rood of wit)

Hoe maak je het

  1. kook de quinoa of gebruik left-over
  2. plet de knoflookteen en dnijd in kleine stukejs
  3. snijd de ui fijn
  4. verwarm olie met peper en kurkuma
  5. bak hierin de ui en knoflook
  6. voeg de quinoa toe 
  7. snijd tomaatreepjes fijn en roer erdoor
Laatst aangepast op Dinsdag, 27 oktober 2020 17:40

Laat een reactie achter

Zorg ervoor dat alle vereiste gegevens ingevuld zijn, aangeduid met een asterisk (*). HTML code is niet toegestaan.