Woensdag, 08 maart 2017 18:41

Chinese kool met paprika

Geschreven door
Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Çhinese kool kun je rauw eten of roerbakken zoals in dit gerecht. Je kunt hem goed bewaren en hoeft dus niet in een keer verwerkt te worden. De aanwezige fytonutriënten in combinatie met de aanwezige vitamine A en C maken de kool antibacterieel en ontstekingsremmend. Hierdoor vermindert de kans op welvaartziektes waaronder Diabetes en hart- en vaatziektes. Er zijn diverse onderzoeken die aantonen dat Chinese kool een positieve invloed heeft op borst- darm- blaas- en prostaatkanker. Deze invloed zou te danken zijn aan de aanwezigheid van glucosinolaten.

Wat heb je nodig

  • kwart Chinese kool
  • 1 zoete puntpaprika (of rode)
  • 2 cm verse gember
  • 1 teen knoflook
  • 1 tl geroosterd sesamzaad
  • 1 el gembersiroop

Hoe maak je het

  1. snijd alles klein
  2. roerbak de kool met paprika heel kort
  3. roer de gember met siroop erdoorheen en roerbak nog heel even
  4. de groente mag knapperig blijven
  5. strooi er sesamzaad over 
Laatst aangepast op Zondag, 01 oktober 2017 14:43
Meer in deze categorie: « Bleekselderij salade Rode bieten »

Laat een reactie achter

Zorg ervoor dat alle vereiste gegevens ingevuld zijn, aangeduid met een asterisk (*). HTML code is niet toegestaan.